SI No. | Subject | Oct | Nov | Dec | Jan | Feb | Mar |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ENGLISH | LEVEL UP : Ch 4A: What's Your Language? Ch 4B: The Comics Man GRAMMAR: Regular and Irregular Verbs, Subject- Verb Agreement WRITING: Hinted Story Writing L.R.:Ch 6: The Why Why Girl | LEVEL UP : Ch 4C:The Dance of the Fairies, Ch 5A: Wit and Bravery GRAMMAR: Types of Adjectives, Degrees of comparison of Adjectives WRITING: Hinted Story Writing L.R.:Ch 8: Yuuki and the Tsunami | LEVEL UP :Ch 5B: Pedal On!, Ch 5C: Backyard Escapade GRAMMAR: Conjunctions, Modals WRITING: Informal Letter Writing L.R.: CH-9: The Listeners (poem) | LEVEL UP : Ch 6A: It Takes Just One!, Ch 6B: Determination GRAMMAR: Conjunctions, Modals WRITING: Informal Letter Writing L.R.:Ch.10: The Post Office | LEVEL UP : Ch 6C: A Dream for Our World GRAMMAR: Revision WRITING: Revision L.R.: Revision |
GRAMMAR: Revision WRITING: Revision L.R.: Revision |
2 | HINDI-2 | Gr- क्रिया - काल, अव्यय शब्द, Lit- भारत की प्रमुख नदियाँ, | Gr- विराम चिन्ह, संबंधबोधक, मुहावरे, विलोम शब्द, पर्यायवाची,Lit - पक्षियों का कवि सम्मेलन, मुफ़्त ही मुफ़्त में | Gr- उपसर्ग -प्रत्यय ,मुहावरे, अनेकार्थी ,पत्र-लेखन,Lit- गुरुत्व शक्ति, गुलदस्ते सा अपना देश | Lit- मशीन वाला हाथी, एक लड़की जिसे किताबों से नफ़रत थी (संज्ञा, सर्वनाम , कारक -From 1st Term)-अपठित गद्यांश, संवाद लेखन | Gr- संवाद लेखन , कहानी लेखन ,Revision T2 |
पुनरालोचनम् Term 2 |
3 | BENG-2 | পদ্য- চিরকুট,ব্যাকরণ- স্বরসন্ধি(ক্রমশ),সহায়ক পাঠ-- পদিপিসির বর্মিবাক্স | গদ্য- নয়নছাতি,ব্যাকরণ- স্বরসন্ধি, অনুচ্ছেদ , সহায়ক পাঠ-- পদিপিসির বর্মিবাক্স | পদ্য-আমাদের সঙ্গী, ব্যাকরণ- বিপরীত শব্দ, পুরুষ, বোধপরীক্ষণ, সহায়ক পাঠ-- পদিপিসির বর্মিবাক্স | গদ্য- গাছের জীবন,, ব্যাকরণ-ভাষা ও ব্যাকরণ, ধ্বনি বর্ণ (1ST TERM), পত্ররচনা, সহায়ক পাঠ- পদিপিসির বর্মিবাক্স(শেষ পর্যন্ত) | পুনরালোচনা |
পুনরালোচনা |
4 | HINDI-3 | संयुक्त व्यंजन ,संयुक्त अक्षर एवं दवित्व व्यंजन , नुक्ता, बारह खड़ी ,रेफ और पदेन , मां उड़ना सिखला दो (2) | लिंग, एक - अनेक,नई सोच (कहानी )(2), कौन (कविता ) (2) | विराम चिह्न, समानार्थी शब्द, विलोम शब्द नहीं सूर्य से कहता कोई(2) ,अप्पू हाथी (2) (कहानी) | गिनती १ -२०, मैं छुई - मुई सी (2) (कहानी )जीव जन्तु के नाम , | टोपी वाला और बंदर (कहानी ) , वर्णमाला- मात्राओं सहित (Revision Term-2), | पुनरालोचनम् Term 2 |
5 | BENG-3 | য - ফলা যুক্ত শব্দ , পদ্য - আমাদের ছোটো নদী |
র - ফলা যুক্ত শব্দ, গদ্য - ভোর হল, চিত্র পর্যবেক্ষণ |
রেফ যুক্ত শব্দ , বাক্য গঠন |
মিশ্র সংযোগ শব্দ ( দুই অক্ষর ) |
Revision |
Revision |
6 | SANSKRIT | सर्वनाम पद- पुंलिङ्ग( प्रथम पुरुष ) , सर्वनाम पद - स्त्रीलिङ्ग ( प्रथम पुरुष ) | सर्वनाम पद- स्त्रीलिङ्ग ( प्रथम पुरुष ), सर्वनाम पद - नपुंसकलिङ्ग (प्रथम पुरुष ), वचन ( त्रीणि वचनानि ) | सर्वनाम पद - मध्यमपुरूष, वचन ( त्रीणि वचनानि ) | दयालु: वालक: , ( क्रिया परिचयः , संख्यावाचक शब्दा: - From 1st Term ) | दयालु: वालक: , पुनरालोचनम् Term 2 | पुनरालोचनम् Term 2 |
7 | MATH | M.M.: CH 10-Tenths and Hundredths. I.M. : 11.Time 5.Decimals | M.M.: CH 8-Mapping Your Way CH 9-Boxes and Sketches I.M.: 5.Decimals(Contd.) 10.Temperature |
M.M.: CH 11-Area and Boundary. I.M.: 8.Perimeter and Area |
M.M.: CH 3-How Many Squares CH 12-Smart Charts I.M.: 9.Measurement of Volume 13.Data Handling |
Revision |
Revision |
8 | EVS | Ch-11:Food habits, Food chain and Food web. Ch-12: Food Production |
Ch 13: Indigenous knowledge of forest sources. Ch 14: Water - Sources |
Ch 16: Shelter and its Importance. Ch 18: Geographical regions in India |
Ch 19: Local Institutions. Ch 17: Travel and Reading Maps (Activity Only) |
Revision for Term2 |
Revision |
9 | COMPUTER LITERACY | Internet and Email |
Data processing blocks in scratch. |
Condition blocks in Scratch. |
Concept of Smart Living |
Revision |
Revision |